søndag 2. oktober 2016

Lue i patent med refleks

På fredag prøvestrikket jeg en lue jeg fant oppskrift til på nett. Var ikke helt fornøyd med utfallet på slutt produktet så bestemte meg for og strikke den på nytt med litt personlig preg på den. 

Så her kommer min versjon luen. 

Har brukt 2 nøster av Brushed Alpaca Silk (natur) 
1 nøste Paljett (Svarta Fåret)   (Lys grå )
i tillegg har jeg brukt litt refleks tråd. (0,37mm tykkelse)
Brukt pinne nr 6 og 9 




Brukt dobbel trå av alpaca i vrangborden og dobbel alpaca og en paljett på resten av luen . 

Vrangbord: legg opp 60 m på pinne nr 6, strikk så 8 cm glatt stikk rundt . deretter bytt til pinne nr 9 og strikk patent mønster til den måler ca 28 cm 
Deretter strikkes det rett og vrang 2-3 cm 
Siste runde strikkes 2 og 2 sammen runden ut. 
Klipp så tråden et stykke unna og tre den gjennom de resterende masken og fest godt. 
Vrangborden brettes og festes rundt.



Som dere ser på bilde er ikke hele luen strikket med refleks bare tre runder etter vrang borden og de siste tre rundene før rett og vrang. 





Fornøyd eier og strikker av luen ønsker dere fortsatt en fortreffelig søndags kveld videre :)