mandag 27. januar 2014

Pulsvarmer

Har laget meg pulsvarmere i Marius mønster.
De er godt brukt for og si det slik. 
Er blitt veldig glad i de også at jeg har noen gensere som har tre kvart erme og da er disse gode å ha. 

Så siden det er det eneste paret mitt så har jeg like så godt begynt på et nytt par i kveld . De er i puddel garn så blir fluffy og varme. Ja fargen er i lilla :) jeg bare digger lilla. 
Disse her har ikke noe oppskrift , jeg bare  la opp 25 m på pinne nr 6 og strikker til jeg har kommet rund. Så blir de montert på lang siden :) 


På Marius  gjorde jeg følgende: 

La opp i følge de jeg har på 54 m brukte pinne 2,5( strømpe pinner) 
Så 1 r og 1 vr i 3 cm kan ha lenger om man ønsker .
Så økte jeg med to m til 56 så mønsteret passet inn. Strukket så Marius mønsteret 
Felte av etter endt mønster. 

Så pyntet jeg på de litt med en heklet omg med picoter masker.  Mener å huske det var heklenål 2,5mm





Picoter er : 3 lm, 1fm i første lm, hopp over 1fm , 1 fm i neste fm. Dette gjentas ut omgangen  :) 






Brukte 50g nøster fra Nille - Silja garn. 

Nei får vel fortsette på de jeg har startet på vel :) 

Ha en super kveld videre.