søndag 20. oktober 2013

Strikke kjole i Marius mønster

Satt her om dagen og titte inne på strikkesiden på facebook og så et inn legg fra noen som etterlyste oppskriften på en kjole som står i Marius boka.
Den kjolen hadde jeg og lagt merke til. Men slo fra meg tanken siden det ikke var noe oppskrift på den og jeg hadde heller ikke lest innlegget over kjolen :(

Men når jeg så det lå ved en link i et av innleggene der ble jeg nyskjerrig på om det fantes noe oppskrift på den .
Og der fikk jeg link til bloggen til Guro Grønn.
En super flott blogg. : http://godsomgronn.blogspot.no/
Her fikk jeg kjøpt mønstret :)
Dette er kjolen

I går lørdag ble det en tur til spar kjøp for naboen skulle kjøpe seg garn og strikke pinner . Så da slang jeg meg med for da kunne jeg kjøpe garnet til kjolen:) 

Jeg begynte så vidt det var i går og legge opp og strikke noen runder. Men det tar litt tid da det er 360 masker pr omgang :) 
men det går da frem over ..... sakte men sikkert øker høyden/lengden på arbeidet. 

Er kos og ha noe slikt å jobbe med om dagene nå som det er kaldt og grått ute. 

Jeg har ingen foreløbig bilde av arbeidet, da jeg ikke synes det er noe og vise frem ennå :) men slapp av , det vil komme oppdateringer under veis :) 


Ønsker dere en riktig fin Søndag videre :)